Az elmúlt időszakban a tartalommarketing a marketingstratégiák egyik varázsszavává vált. Egyre többen használják tudatosan, s a tartalom gondos formálása közben a szerzők célja a kötödés és az elköteleződés kialakítása. A digitális társadalmunk „content-dömpingjében” azonban nagyon nehéz elérni, hogy a mi információink kitűnjenek a többi közül. Ezért a cégek interaktív megoldásokat keresnek, melyekkel tartósan fenntartható a figyelem. A gamifikáció jó eszköz arra, hogy kitűnj a tömegből. Ám nem árt, ha tudod hogyan használd. Összeírtunk pár tanácsot, melyek útmutatóul szolgálhatnak. Olvasd el őket, és használd a gyakorlatban!
1. Gondolkodj mielőtt belevágsz!
A legelső tanácsunk, hogy a gamifikációra sose úgy tekints, mint egy egyszerű játékra. A titok pont abban rejlik, hogy a rendszert nem egyszerűsítheted le csupán a szórakozásra. Persze, a cél az, hogy az üzenetedet szórakoztatva juttasd el a közönséged felé, de a játék csupán a köntös, az értéket valójában az üzeneted jelenti. Mielőtt bármibe belekezdenél, először ülj le, és gondold végig, hogy mik a céged erősségei vagy hogy mi teszi az üzenetedet érdekessé! Csak akkor kezdj el gamifikált megoldásokon gondolkozni, ha az üzenetedet tisztán és jól körülhatárolhatóan meg tudod fogalmazni!
2. Ne a legnagyobb falattal kezdd!
Ha még sosem próbáltad korábban a gamifikáció módszerét, kezdd valami egyszerűvel! Próbálj meg egy egyszerű játékot alkotni! Ilyen lehet például egy, az üzenetedről szóló kvíz kihívás, amin megtanulhatod hogyan is működik a gamifikáció folyamata! Nagyobb fejlesztésekbe csak akkor kezdj bele, ha látod, hogy a közönséged is élvezi a játékot, és az üzeneted is célba ért! Figyeld a közönség reakcióját, és vond le a következtetéseket! Néhány brand például azt is jutalmazza, ha egyszerűen csak ellátogatsz a facebook oldalára
3. Tudatosan tervezd a marketingstratégiádat: illeszd be a gamifikációt!
Mindig legyen egy terved! Nem érdemes ötletszerűen próbálgatni a játékosítás módszerét. Tudd, hogy melyik kampányodnál, milyen céllal szeretnéd használni a játékosított tartalmat, s tudd azt is, hogy az eredményeket vagy a született adatbázist utána miképp tudod hasznosítani! Figyelj arra, hogy a fogyasztóid figyelmét a játék után is fenntartsd! Ehhez az kell, hogy a játék ne érjen véget a kilépés gombra kattintva! A játék végével vezesd őket egy landing oldalra, ahol további információkhoz juthatnak a termékedről!
4. Bizonyosodj meg róla, hogy a játékod közérthető!
Próbáld meg elkerülni a túlságosan komplikált jutalmazórendszereket! Ha már a rendszer megértése is túl komplikált, akkor valószínűleg a játék nem fogja hozni a várt eredményeket. Próbálj a játékod köré egy könnyen kezelhető, ergonómikus rendszert felépíteni, ahol a játékos számára egyértelműek a szabályok! Ha szükséges, használhatsz tutorialt, ami segíti a megértést.
5. Lesd el a profik trükkjeit!
Nem kell feltalálnod a spanyolviaszt! Lesd el, hogy a profi cégek hogyan alkalmazzák a gamifikáció megoldásait! A tapasztalatlan gamifikátor könnyen esik abba a hibába, hogy egy jó ötlethez szegényes designt társít. Ezután pedig széttárt kezekkel csodálkozik, hogy a játék nem hozza meg a kívánt sikert. Mi épp ezért tanácsoljuk azt, hogy mielőtt belekezdesz egy ilyen projektbe, mindenképp tanulmányozd a profik módszereit! Korábban írtunk már pár nagyon jó megoldásról, ezekről itt, itt, és itt olvashatsz.
A fentiek mellett fontos, hogy tudd, hogy Magyarországon is vannak olyan cégek, akik kész gamifikált eszközöket tudnak a kezedbe adni. Ha biztosra akarsz menni, akkor érdemes, ha ezekre a profi szakemberekre bízod inkább a munkát. Mi őket ajánljuk: