Gamifikáció Blog

Hogyan készíts egy játékból marketingstratégiát?
Ismerd meg a játékosítás eszköztárát!

Így tanulj nyelvet hatékonyan!

2017. május 18. 08:51 - Pacsi Diána

Kedvenc gamifikációs megoldásaink

c8vylhpxoaya596.jpgA nyelvtanulás nem mindenkinek megy könnyen. Hosszú évek kellenek ahhoz, hogy magabiztosan kommunikáljunk egy idegen nyelven. A hagyományos oktatás során azonban sokszor elveszítjük a motivációt, gyakran nehéznek érezzük a teljesítendő feladatokat. De pár éve megjelent a Duolingo. Mindannyian ismerjük, szeretjük, sőt sokan naponta használjuk is. De vajon hányan ismerik a program igazi történetét?

A Duolingo története egy akadémiai projekttel kezdődik. 2012-ben Luis Von Ahn és Severin Hacker Carnegie Mellonban valami olyan dolgot keresett, ami kapcsolódik az oktatáshoz. Szerették volna megtalálni az oktatás azon területét, ami a világ minden pontján fontos az emberek számára. Így jutottak arra a döntésre, hogy a nyelvtanulást helyezik a fókuszba.

Egy 2013-as kutatás szerint 1,3 milliárd ember tanul valamilyen idegennyelvet, s közülük 800 millióan az angolt. Jelentős hányadnak kevés pénze van arra, hogy a nyelvtanulásra költsön. Ezeknek az embereknek legtöbb esetben az lenne a célja, hogy a megszerzett nyelvi készségekkel új, jobb munkahelyet találhassanak. A Duolingo előtt nehéz volt olyan platformot találni, ami ingyenes formában, hatékonyan segíti az embereket új nyelvi ismeretekhez.

12308600_1164485260262308_583560870492940409_n.png

Oké: van egy ötlet, ami találkozik a piaci igényekkel. Láttunk már ilyet. De hogyan lett ebből mégis a világ egyik leghatékonyabb nyelvtanuló szoftvere? Itt jön képbe a gamifikáció. Ahn és Hacker továbbgondolta a megszokott rendszereket: teljesítsd a leckét és megdicsérünk! Ez a mai világban már nem hatékony. Ellenben, ha az egész játék egyedi, minőségi designt kap, és játékos formában, jól átlátható fejlődéstörténettel segíti a játékost az előrehaladásban, az már sokkal ígéretesebb megoldás lehet. A kulcsszó a minőség, hiszen nem csak megjelenésben, de tartalomban is egy nagyon magas színvonalú, használható tudásanyagot hoztak létre, amihez bárki hozzájuthat.

A játék a pontok, jelvények, ranglisták rendszerét követi és bevált. Egy év alatt 4 millió felhasználója lett a programnak, s ez a szám évről évre növekszik.

Miért sikeres az oktatóprogram?

A játék az edutainment kategóriába tartozik a gamifikáción belül. Az oktatási anyag megreformálása segít a tanulóknak, hogy interaktívan, apró lépésekben haladva, napról napra jussanak hozzá a nyelvi ismeretekhez. Világos a cél és a fejlődés, mindez pedig egy roppant vonzó köntösbe van bújtatva. A Duolingo anyaga magas minőségű, jól követhető és rendszerezett. A programba a szótanuláson kívül a halllás utáni gyakorlatok és a kiejtés finomítása is be van építve, a tanuló pedig folyamatos visszajelzést kap tudásszintjéről.

Forrás: https://www.quora.com/What-is-the-history-of-Duolingo

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://gamifikacio.blog.hu/api/trackback/id/tr4812510795

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása