Hogyan lehet izgalmasan bemutatni a közönségnek egy elektromos autót? Lenne pár ötletünk, de tény, hogy a Mercedes magasra tette a mércét, amikor az elektromos Smartoknak a 2011-es Frankfurti Nemzetközi Motor Show-n egy teljesen új funkciót ajándékozott.
A Smart e-ball úgy működött akár a ping-pong. A játékosok egy nagy kivetítőn láthatták a labda mozgását, s a ping-pong ütőkként maguk a kicsi kocsik funkcionáltak. A játék célja az volt, hogy bemutassa, álló helyzetből is milyen sebességgel tud felgyorsulni az elektromos autó. Az autók mozgását egy lézer követte, ami összeköttetésben állt egy software-rel. A 10 nap alatt lejátszott kb 3.000 e-ball mérkőzést 520.000 néző figyelte. Ezután 11.000 néző regisztrált azért, hogy még többet megtudhasson az autóról.
Miért volt sikeres a játék?
Az autókat nem egy hagyományos élményvezetéssel lehetett kipróbálni. Egy olyan funkcióval látták el, ami teljesen újszerű volt. A játékosok társas élményt kaptak, így dolgozhatott bennük a versenyszellem. Maga a koncepció nem volt bonyolult, hiszen egy mindenki számára ismert játékot burkoltak modern köntösbe. A játékélmény mellett pedig a termék is kipróbálhatóvá és megismerhetővé vált. Mi úgy gondoljuk, hogy ez a megoldás zseniális volt, s ezt a fenti számok is igazolják.
Forrás: http://www.eubeafestival.com/events/smart-eball/
Kép forrása: https://thisisnotadvertising.wordpress.com/2012/04/16/smart-eball-interactive-game/