Gamifikáció Blog

Hogyan készíts egy játékból marketingstratégiát?
Ismerd meg a játékosítás eszköztárát!

Vágd zsebre a kalandokat - 2. rész

2017. augusztus 10. 07:30 - Pacsi Diána

Múlt héten adtunk pár tippet, hogyan dobhatod fel a nyaralásodat egy-két játékosított alkalmazással. Most megmutatjuk, hogy a turisztikai intézmények (éttermek, témaparkok, múzeumok, stb.), hogyan tudják fokozni az élményeket.

app-museum.jpg

Múzeumok

Ugyan egyre több interaktív eszközzel találkozhatunk a múzeumokban, sőt , egyre több interaktív múzeumot is látogathatunk meg, valódi játékosított megoldás még viszonylag kevés van. Magyarországon pár évvel ezelőtt azonban a Vajdahunyad várában egy igazi, komplex játékélményt kaphattak a Mezőgazdasági Múzeumba látogatók. A Varázserdő kiállítás tulajdonképpen egy óriás társasjátékká változtatta az egész múzeumot. Belépéskor minden látogató egy játéklapot kapott, amin különböző fejtörőket és feladatokat oldhatott meg – természetesen a kiállítás segített megtalálni a válaszokat. Kicsit a Lázár Ervin mesevilágára emlékeztető szereplők várták az érdeklődőket. Kegyetlen, Magányos, Takarító, Meghökkentő, Sziporkázó és Világító is csak arra várt, hogy megismerhesse a gyerekeket és a felnőtteket egyaránt.

genome-exhibit.jpg

Szerencsére már egyre több magyar intézmény is felismeri, hogy a játékok milyen jó fegyverek arra, hogy megszólítsuk a vendégeinket. Egy-két egyszerűbb próbálkozással már sok helyen találkozhatunk, de komplex megoldásokban még kevesen gondolkoznak. A Magyar Madártani Egyesület nemrég megjelent madárhatározója már játékosabb felületben gondolkozik. Sajnos még nem nevezhetjük valódi játékosításnak ezt a megoldást, inkább csak egy interaktív kézikönyvnek. Azonban már szerepet kap az alkalmazásban egy rövid játék is. Bízom benne, hogy a jövőben több ilyen megoldással is találkozunk majd itthon is.

Hotelek, szállásadás

Hűségprogramokat már sok szállásadó kínál, de játékosított akcióval még csak kevesen próbálkoztak. A Prinz Luitpold Bad Wellnesshotel Németországban viszont egy egyedi játékot eszelt ki a vendégek elkötelezésére. A hotel egy királyi játékra hívta a hűséges „megszállókat”. Akik 21 éjszakát eltöltöttek a szállodában, levelet kaptak magától a királytól. A király apróddá avatta őket a levélben, s a király a hűségért jutalmat ígért. A levélben azt is láthatták, hogy hány éjszakára vannak az újabb előléptetéstől és az újabb ajándéktól.  A jutalom lehetett egy ebéd vagy egy újabb éjszaka az eddig eltöltött vendégéjszakák függvényében. Ám az ajándék nem volt ingyen. Az apródok egy adóslevelet is kaptak: 1 jótettel tartoztak a király kegyességéért cserébe. A jótett-jegyeket a vendégek maguk tölthették ki, ők dönthették el, hogy mit ajánlanak fel a királynak, milyen jócselekedetet hajtanak végre.

hotel-prinz-luitpold-bad-badhindelang-sommerbild006.jpg

A játék nem volt céltalan, mert az eltöltött plusz éjszakákkal jótékony adományokhoz járultak hozzá. Az akció egy évig tartott és a megszólított vendégek negyede részt vett benne. Az év végére többezer euró gyűlt össze, amivel egy művészeti alapot támogatott az intézmény.

Megjegyzés: Az akció azért volt különösen hatásos, mert a hűségprogram mellett a vendégek egy mesés sztoriban is részt vehettek. A játékban semmi nem volt ingyen, az ajándékokért tenni kellett. Ráadásul a plusz éjszakákkal egy jó ügyért „nyaralhattak” a vendégek. Az emberek segítőszándékát kihasználva

 

Éttermek

Amerikában a mai napig hódít az egyik első, de talán leghíresebb játékosított kezdeményezés: a Monopoly game. A játék 1987 óta tart, és a vásárlók töretlen lelkesedéssel gyűjtik az újabb jegyeiket. Egy nagyon egyszerű játékmenetet kell elképzelni: a vásárló egy sorsjegyet kap bizonyos ételek mellé. Ezután két lehetősége van: ha nyert, azonnal beválthatja a nyereményt és kigyűjtheti a teljes kollekciót. A játékhoz egy letölthető Monopoly tábla is tartozik, amin az összes nyereményt feltüntetik. A vásárlók így még elhivatottabbá válnak, hogy a McDonalds felé vegyék az irányt.mcdonalds-monopoly-hero_all.jpg

Egy másik, kicsit egyszerűbb játékot a Domino's pizza nevű pizzázó találta ki. Sokan nem tudják eldönteni milyen pizzát válasszanak, de a cég erre egy egyszerű megoldást nyújtott:a Pizza Hero-t. Az alkalmazásban megtanulhatod, hogyan készül a pizza. Elkészítheted a saját pizzádat, amit aztán ki is szállítanak neked. A játék rengeteg plusz megrendelést hozott.dominos-pizza-hero-free-play-520x390.jpg

Azért lehet, hogy egyelőre még nem ilyen menő játékok vannak hazánkban, de játszani a Ráday utcában is lehet. Az egyik pizzás-hambis pultnál mindenki próbára teheti a szerencséjét miközben az ételét várja. És mindössze két dobókocka kell hozzá, amivel nem meglepő módon dobni kell. Ha sikerül kipörgetni egy dupla hatost, akkor az étel ingyen volt. (persze azért ez még nem számít gamifikációnak)

 

Források:

https://www.forbes.com/sites/scottdavis/2012/06/21/getting-apps-right-how-dominos-is-beating-the-odds/#57c7f75d78a5

http://www.turistamagazin.hu/varazserdo-kiallitas-es-oriastarsasjatek-kovesd-a-titokzatos-gomboket.html

http://www.hotelmarketingstrategies.com/everybody-plays-hotel-guest-loyalty-and-social-good-through-game-mechanics-9132/

http://creditreform-magazin.de/2016/09/05/vernetzt/redaktion/gamification-wer-spielt-gewinnt/

 http://www.mcdonalds.ie/iehome/promotions/monopoly.html

https://www.designingdigitally.com/blog/2015/01/dominos-pizza-and-gamification

Képek forrása:

http://www.digitalmeetsculture.net/tag/interactive-museum/

http://consumerbehaviourbyshirley.blogspot.hu/2016/03/mcdonalds-monopoly.html

http://www.digitalbuzzblog.com/mcdonalds-launches-monopoly-mobile-game/ 

 https://thenextweb.com/apps/2011/11/23/dominos-pizza-hero-ipad-game-makes-preparing-pizzas-fun/

http://www.evidencedesign.com/work--genome-unlocking-life%E2%80%99s-code.html

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://gamifikacio.blog.hu/api/trackback/id/tr6712720252

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása